Retur- och avbeställningspolicy
Är du inte nöjd med din beställning?
Vi vill gärna veta hur vi kan förbättra oss!
Du kan returnera din beställning inom 14 dagar efter mottagandet, oanvänd, eller skicka oss ett foto som visar att produkten är defekt. Vi kommer att bekräfta fotot och i de flesta fall kan vi lösa ditt problem utan återbetalning. Vi ser till att dina pengar återbetalas till ditt konto inom fem arbetsdagar efter att du har mottagit din beställning, eller så bekräftar vi ett foto via vår kundtjänst.
Viktigt: Skönhetsprodukter och varor som köpts under reor eller andra rabatter kan inte returneras.
Returer per post
Du har upp till 14 dagar efter att du mottagit din beställning på dig att byta ut en produkt mot en annan storlek/färg eller begära återbetalning om den levereras till ett paketcenter nära dig.
1. KONTAKTA INFO@KALENKY.SE
Kontakta oss först via e-post för att få returadressen. Eftersom vi har olika distributionscentraler måste vi avgöra från vilken central ditt paket kom, baserat på orsaken till returen.
2. TILLHANDAHÅLL FÖLJESEDELN.
Förpacka produkten så säkert som möjligt i originalförpackningen och bifoga en anteckning med ditt ordernummer. Som avsändare är du ansvarig för returförsändelsen. Be därför alltid DHL om en spårningskod när du returnerar paketet. Efter att du skickat paketet, kontakta oss via INFO@KALENKY.SE om du vill ha pengarna tillbaka eller en annan storlek/färg.
Obs: Vårt huvudkontor ligger i Kina. Var medveten om att du ska skicka ditt paket till vår leverantör (belägen i Asien) när du returnerar produkten.
3. FRAKT
Gå till närmaste paketcenter (postkontor eller paketbutik) och skicka tillbaka ditt paket.
När produkten anländer till vårt lager kommer storleken/färgen att justeras så snart som möjligt, eller så kommer en återbetalning att ordnas.
Avbeställningar
För att avbeställa en order, kontakta oss omedelbart på KALENKY.SE. Om du avbeställer ditt köp inom 24 timmar kan vi villkorslöst återbetala dina pengar. I annat fall måste varorna returneras till oss så snart de anländer till dig.
Fraktkostnader
Det är kundens ansvar att betala eventuella fraktkostnader vid retur av en produkt. Dessa kostnader återbetalas inte. Om du får en återbetalning på ditt köp kommer fraktkostnaderna att dras av.
Den tid det tar att få din utbytta produkt till dig beror till stor del på var du befinner dig.
Vi rekommenderar alltid att du använder en spårbar frakttjänst eller fraktförsäkring!